Tuesday, December 22, 2009

Bila Prestasi Merudum



Salam,tidak semua dalam dunia ini akan kekal abadi,mesti ada yang bangun dan jatuh tidak kira lah dari sudut apa pun samada dari ekonominya,politiknya atau pun sosialnya...banyak sebab dan asbabnya,disebabkan itu la Barisan Nasional (BN) telah membuat postmoterm untuk PRU12 yang kalah teruk dan begitu juga dengan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) sewaktu tewas di Bagan Pinang di Negeri Sembilan sehingga mencetuskan EGM oleh Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat

Tapi itu kalau dilihat dari sudut politiknya begitulah dari sudut sosial atau ekonominya yang masih boleh dirasai sulitnya sampai sekarang.

Bagaimanakah cara mengatasinya dengan betul yang sebenar-benarnya bak kata Yuna,untuk mengatasi masalah ini.

Kalau dirujuk pada pakar psykologi atau motivasi banyak teori-teori yang akan diberi.Adakah benar atau berhasil teori yang diberikan tersebut?

Kalau dikira dari segi pencapaian ramai juga yang berjaya dan ramai juga yang semakin merudum,masalahnya disini adalah praktikalnya.

Tengok pula daru sudut praktikal,apakah benar segala teori sama dengan praktikalnya? mungkin ada yang jawabnya ya dan ada yang sebaliknya.

Kalau lah jawapanya tidak perkara itu atau pun teori itu logik dari segi akal fikiran kita.
Kalau lah jawapannya ya,adakah motivator akan mengamalkan teori yang di olah olehnya sendiri atau mungkin ada yang hanya sijil sahaja??



p/s: *artikal masih belum berdalil
      *memohan beberapa pandangan dan dalil jika mampu

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More